Про стан виховної роботи в навчальному закладі

Про стан виховної роботи в школі на виконанняНаціональної програми «Діти України» тарайонної Програми виховання учнівської молодіна період до 2012 року

Протягом січня-лютого поточного навчального року адміністрацією школи вивчався стан виховної роботи в школі у відповідності до Національної програми «Діти України» та районної Програми виховання учнівської молоді на період до 2012 року.

Згідно Національної програми «Діти України» в школі розроблено програму системи виховання учнівської молоді на період до 2012 року, мета якої – створення цілісної системи виховної роботи з класним і загальношкільним колективом учнів, у здійсненні індивідуального підходу до кожного школяра.

Педагогічним колективом школи проводиться певна робота щодо її виконання.

В основу планування виховної роботи покладено духовний розвиток особистості, шанобливе ставлення до національно-культурних традицій, оволодіння народною мораллю, етикою, культурою, правами і обов’язками громадянина України, утвердження почуттів причетності до кращих надбань світової цивілізації.

На уроках української мови та літератури, історії учні оволодівають знаннями про рідний народ, Батьківщину, розвивають національні якості.

Проводячи загальні шкільні і класні заходи, учнів постійно заохочують до участі в організації і проведенні масових і групових форм роботи: бесід, ранків, уроків Пам’яті, історії рідного краю, ігор-мандрівок, вікторин, конкурсів, свят, екскурсій, прогулянок, широко використовується зібраний краєзнавчий матеріал. Класні керівники та класоводи велику увагу приділяють пам’яті роду, вивченню рідного краю. Передано до музею села зібрані експонати народних ремесел.

Продовжується збір матеріалів про пам’ятні і визначні місця нашого села. Проводяться зустрічі із старожилами села, робляться записи їхніх спогадів. З метою виховання патріотизму, гордості за своїх дідів, прадідів, батьків, земляків, славних традицій предків було проведено урочистості з нагоди 100-річчя рідної школи. З метою формування у дітей поваги до Конституції України проведено бесіди: «Конституція-основний закон», «Від гетьмана до Президента», «Громадянином бути зобов’язаний», «Що означає бути патріотом України?», брейн-ринг «Діти та їхні права».

Проводяться комплекси заходів з військово-патріотичного виховання. Це – Уроки мужності, лінійки слави, зустрічі з ветеранами війни та праці. Щорічно учні являються учасниками акцій: «Милосердя», «Ветеран живе поруч», «Пам’ять». За кожним класним колективом закріплено одиноких та людей похилого віку, які потребують допомоги. Учні допомагають своїм підшефним по господарству: впорядковують присадибну ділянку, двір, допомагають у зборі врожаю. Про виконані роботи старости звітують на шкільному парламенті. Кращими класними колективами в цій роботі визначено учнів __________ класів. (класні керівники ______________).

У школі організовано і проводиться пошукова та краєзнавча робота. Створено пошуковий загін, який займається збором матеріалу по напрямках акції «Моя земля – земля моїх батьків». 

Залучається учнівська молодь доглядати та впорядковувати пам’ятник Слави, могилу невідомого солдата.

Одним із основних розділів за громадсько-патріотичним стоїть превентивне виховання.

І батьки ,і учні детально ознайомилися з положенням Конвенції про права дитини, на батьківських зборах пройшло обговорення статей. Організовано зустріч школярів із працівниками кримінальної міліції у справах неповнолітніх ________________ та дільничним інспектором _______________. У ході зустрічі діти одержали цікаві, змістовні та повчальні відповіді на запитання які їх хвилювали. Команда школи приймала участь у змаганнях учнівських команд інтелектуальної гри «Дебати» з правознавчої орієнтації.

Максимально охоплені учні організованим дозвіллям у позаурочний та канікулярні час. Складено графік проведення вечорів відпочинку враховуючи побажання дітей, гуртків за інтересами, яких за списком налічується 11 (співочий, танцювальний, драматичний, швейної справи, ерудити, математики, пізнай себе, стрілецький, тенісний, програміст, виразного читання). Найбільшою популярністю в учнів користуються гуртки: комп’ютерний, стрілецький, танцювальний, драматичний, швейної справи та тенісний.

З метою забезпечення ефективного впливу на підлітків, які виховуються у неблагополучних сім’ях та учнів схильних до правопорушень були залучені класні керівники, батьки, адміністрація, сільська рада. Класні керівники відвідують учнів вдома, проводять з ними бесіди, залучають їх до позакласної роботи, участі в роботі гуртків. Проводиться індивідуальна робота з учнями та їх батьками з питань профілактики правопорушень та виконання закону України «Про загальну середню освіту», заслуховувалися звіти й інформації з цих питань на педрадах, засіданнях МО класних керівників. Проводяться засідання ради школи, де розглядаються питання порушень правил поведінки та пропусків навчальних занять учнями школи без поважної причини. Слухаються пояснення як учнів, так і їхніх батьків про причини, що призвели до цього.

Велика увага приділяється морально-етичному вихованню. На годинах спілкування, проводиться робота щодо ознайомлення учнів з родинною та батьківською педагогікою, вихованню поваги до батька, матері, бабусі, дідуся, свого роду. Майже кожен учень початкових класів, за допомогою своїх батьків, веде генеалогічне дерево своєї родини. В молодших та середніх класах проводяться свята: «Світ захоплень моєї родини», «Фотографії дитинства моїх батьків та мого дитинства», «Доньки – матері».

Для виховання в учнів морально-етичних засад поведінки, формування загальнолюдських цінностей, проводяться бесіди, дебати, брейн-ринги, КВН. Команда «Веселандія», є постійним призером і учасником районних та зональних конкурсів КВК і брейн-рингів.

Пошукові загони продовжують брати участь у рухові учнівської молоді за збереження й примноження традицій українського народу «Моя земля – земля моїх батьків», в районних акціях, експедиціях «Турбота», «Краса і біль України», «Пам’ять», «Сто чудес України», «Ветеран живе поруч», «Славетні полтавці».

Чільне місце займає і художньо-естетичне виховання. Кожного року школа приймає участь у районних оглядах-конкурсах колективів художньої самодіяльності, театральних колективів, команд КВК.

За ініціативи самих учнів, сплановано цікаві, різноманітні тематичні вечори, присвячені знаменним датам.

Учителями ____________________________ на уроках образотворчого мистецтва виховуються естетичні ідеали, учні навчаються спостережливості, милуванню природою, рослинами, тваринами. Викладання свого предмету вказані вчителі пов’язують з історичним минулим, видатними художниками епох. Роботи, виконані учнями, демонструються на шкільних, районних та обласних конкурсах малюнків. Учениця 11 класу __________ була лауреатом обласного та призером районного огляду малюнків «Податки очима дітей», учасником районного конкурсу присвяченого _____-річчю з дня народження Т.Г.Шевченка, переможницею районного і обласного конкурсів «Акварельні барви осені», районного конкурсу «Соборність України».

Проведено шкільні конкурси «Село моє», «Ілюстрації до творів Т.Г. Шевченка».

З метою виявлення здібностей учнів проводиться шкільний огляд-конкурс «Відкрий в собі талант» у різних номінаціях: танець, декламатор, відеокліп. Працює вокальний гурток. Переможці і кращі номери цих конкурсів відбираються на творчий звіт гуртків «Вернісаж дитячої творчості», який започаткувався з минулого навчального року. Проходить він у сільському клубі, куди запрошуються батьки і жителі села. Із своєю концертною програмою художній колектив виступив у селі __________, у військовому санаторії ___________, для ветеранів ВВВ та їх сімей.

Але для більш успішного виховання художньо-естетичних смаків дітей треба насамперед створювати їм належні умови. Потрібно відновити традицію озеленення класних кімнат, взявши за взірець кабінет початкових класів (завідуюча ______________).

Однією з важливих ділянок у виховній роботі приділяється трудовому вихованню. На своїх уроках і в позаурочний час педпрацівники зосереджують зусилля на вихованні у дітей умілого господаря, який володіє відповідними навиками та вміннями, професійною майстерністю на основі сучасних знань про ринкову економіку. Так учень 9 класу __________ став переможцем районного та обласного конкурсів з трудового навчання, а зараз готується на республіканський конкурс.

В процесі викладання загальноосвітніх предметів, трудового навчання, позакласної і позашкільної роботи забезпечується підвищення ефективності профорієнтаційної роботи, шляхом проведення бесід, лекцій, екскурсій, вікторин, КВК.

Педагогічний і учнівський колективи допомагають ПАФ _________ в прополці соняшника, сої. Влітку створюється табір праці та відпочинку, діти залучаються до продуктивної праці: збирання цукрового буряка, зрізання колосків жита. У школі, по закінченню навчального року створюються ремонтні бригади із старшокласників, яків ході операції «Школа твій дім, будь господарем в нім», займаються поточним ремонтом шкільного майна. Учні школи залучаються до роботи на шкільній дослідній ділянці. Проте догляд за продукцією, що вирощується на ній (особливо влітку), організовано незадовільно, кінцеві результати не підводяться (учитель біології ________).

На виконання цільової комплексної програми «Фізичне виховання – здоров’я нації» в школі проводяться шкільні спартакіади з різних видів спорту: міні-футболу, шахів, шашок, настільного тенісу. Команда школи щорічно являється учасниками районної Спартакіади школярів, за підсумками якої входить в десятку кращих шкіл району (з окремих видів спорту: л/а кросу, легкої атлетики, настільного тенісу, міні-футболу, лижних гонок). Традиційним стало і проведення Дня здоров’я, де діти й батьки залюбки приймають участь у різних конкурсах («Козацька каша», «Фантазери», змагань з міні-футболу серед дівчат та хлопців, «Веселі старти» тощо).

У школі створено банк даних на дітей-сиріт, дітей позбавлених батьківського піклування, неблагополучних сімей, багатодітних, малозабезпечених, дітей, які постраждали від аварії на ЧАЕС, дітей-інвалідів. Цей список постійно коригується. Учні вказаних категорій забезпечені пільговим харчуванням, влітку охоплені оздоровленням в шкільному та районних таборах відпочинку.

Немало уваги приділяється туристичній роботі. У минулому навчальному році шкільна команда посіла ІІІ місце в районних змаганнях з туризму. Але для підготовки до цих змагань в школі мала матеріальна база, тому практичні заняття з дітьми проводяться вже безпосередньо в ході змагань.

З метою пропаганди здорового способу життя запроваджено профілактичні програми та акції «Антинаркоманія», «АнтиСНІД», «Життя без куріння», «Тверезість». Випускаються стіннівки, проводяться конкурси плакатів названої тематики. Класні керівники та класоводи проводять бесіди різної тематики: «Куріння та здоров’я дітей», «Нікотинова залежність», «Наркотики – спробувати чи ні?», «Звідки беруться наркомани?», «Наркотики і хвороби». Також проводяться серйозні розмови з батьками та індивідуальні бесіди з учнями.

Щорічно проводяться медичні огляди дітей з залученням лікарів-спеціалістів. Підсумки медогляду заслуховуються на педагогічній раді. На жаль, з кожним роком спостерігається тенденція погіршення стану здоров’я дітей: хворобливість, відхилення в роботі внутрішніх органів. Головна причина – зниження рухової активності.

З метою профілактики дитячого травматизму, основним напрямком якого є формування навичок безпечної поведінки, збереження та зміцнення здоров’я учнів, проводяться виховні класні години. Установлені єдині виховні години з єдиною тематикою з питань ТБ з 1 по 11 клас.

Створено загін ЮІДР, який виступає агітбригадою серед учнів школи. Проводяться: конкурси малюнків: «Ситуація на дорогах», гра «В гостях у світлофора «Моргайка». Розроблені пам’ятки для батьків «Безпека дорожнього руху по дорозі до школи і додому», «Умови дотримання правил ТБ дітьми вдома», видаються накази по застереженню від нещасних випадків на канікулярні та святкові дні. Учні молодших класів пишуть диктанти з ТБ за підписом батьків, старших класів, – заслухавши наказ, розписуються у журналі інструктажів з ТБ.

Учнівським самоврядуванням організовано чергування класів по школі, та на перехресті доріг прилеглих до неї. Але безвідповідальне відношення деяких чергових вчителів призводить до того, що черговий клас не завжди справляється зі своїми обов’язками. А тому й трапляються випадки порушень Правил поведінки для учнів.

Виходячи з вищенаведеного,

НАКАЗУЮ:

1. Створити організаційну групу з числа педагогів для проведення зустрічі з майстринею вишивки, уродженкою села Кунцеве ______ у складі:

____________ – педагог-організатор,

____________ – учитель образотворчого мистецтва,

____________ – учитель зарубіжної літератури.

2. Організаційній групі до _________ року скласти сценарій зустрічі і до ________ року провести вказаний захід.

3. Провести наступні заходи до _____-річчя Перемоги у Великій Вітчизняній війні:

3.1. Учителеві історії _____________:

3.1.1. Організувати роботу учнівського пошукового загону з метою упорядкування й поповнення пошукового матеріалу з напрямку «Наші односельці – учасники Великої Вітчизняної війни».

3.1.2. До ____________ року організувати шкільну виставку пошукових матеріалів, електронний варіант їх презентації.

3.1.3. Спрямовувати матеріали пошукової та краєзнавчої роботи «Мій рідний край – моя земля» на створення і поповнення сільського музею.

3.2. Учителеві допризовної підготовки _____________ спільно з педагогом-організатором ___________, учителем історії ______________ до ___________ року розробити план місячника з військово-патріотичного виховання учнівської молоді, в якому передбачити проведення уроків мужності, зустрічі учнів з ветеранами війни та праці, день ЦО, участь учнів в акціях «Милосердя», «Ветеран живе поруч», «Славні односельці», написання літературних творів про бойові нагороди дідів та ін.

4. Заступнику директора школи з виховної роботи ____________:

4.1. Напередодні весняних канікул організовувати зустріч школярів з представниками органів кримінальної міліції у справах неповнолітніх та прокуратури.

4.2. До кінця навчального року вивчити й узагальнити кращий досвід роботи класного керівника з громадсько-патріотичного виховання.

5. Шкільному практичному психологові _____________ підготувати і провести заняття психолого-педагогічного гуртка для батьків на тему: «Профілактика дитячої бездоглядності та правопорушень, психологічна підтримка дітей, які потрапили в складні життєві ситуації».

6. Класним керівникам:

6.1. Систематизувати роботу по вивченню дітьми свого генеалогічного дерева своєї родини, відновити родинні свята, об’єднуючи сім’ї для спільного проведення днів народження, календарних та народних свят.

6.2. Напередодні 8 березня спільно з учителями-словесниками, учителем образотворчого мистецтва організувати виставку учнівських творів, малюнків присвячених мамам.

6.3. Організовувати оздоровлення дітей влітку. По можливості охопити оздоровленням усіх дітей пільгових категорій.

6.4. Організувати проведення: 7 квітня – Всесвітнього дня здоров’я, 31 травня – Всесвітнього дня без тютюну.

6.5. Спільно з учителем біології ____________ розгорнути широку організаційну та пропагандистську роботу щодо залучення учнів в масових природоохоронних акціях «Моя земля – земля моїх батьків», «Краса і біль України», операцій «Білий лелека», «Джерело», «Чиста криниця», двомісячника благоустрою, озеленення та чистоти.

6.6. Підвищити контроль за дотриманням учнями правил ТБ і безпечної поведінки, виконанням черговими своїх обов’язків.

7. Учителю фізкультури __________, вчителям початкових класів з настанням сухої погоди відновити в режимі дня школи проведення фізкультурно-оздоровчих заходів на великій перерві (рухливі та спортивні ігри, розваги, змагання).

8. Відновити в школі огляди – конкурси:

– на краще озеленення території шкільного подвір’я та класних кімнат;

– на кращу правовиховну роботу в класних колективах.

9. Підсумки оглядів – конкурсів за __________ навчальний рік провести у вересні _________ року.

10. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника директора школи з виховної роботи _______ 

Директор школи