Сторінка соціального педагога

Купрій Катерина ОлександрівнаПедагогічне кредо – Краще,що ми можемо дати дітям, – це навчити їх любити себе.

Посада – соціальний педагог 

Освіта – вища, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини,

факультет Соціальної педагогіки та психології.

Спеціальність за дипломом – соціальний педагог. Практичний психолог.

Для батьків: 
Соціальний педагог – це педагогічний працівник, основна мета роботи якого полягає у забезпеченні соціально-правового захисту учнів школи та попередженнї впливу негативних соціальних чинників на формування та розвиток особистості дитини. У школі він є громадським інспектором з охорони дитинства. 

Соціальний педагог: 
– здійснює соціально-педагогічний супровід дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з особливими освітніми потребами, дітей з багатодітних та малозабезпечених сімей з метою попередження безпритульності, бездоглядності та випадків усіх форм домашнього насильства над дітьми; 
– приймає участь в організації безкоштовного харчування учнів з малозабезпечених родин та учнів інших пільгових категорій; 
– бере участь у виховній роботі з питань профілактики появи негативних форм поведінки у неповнолітніх (паління, алкоголізму, наркоманії; дитячої злочинності тощо), пропаганди здорового способу життя, статевого виховання молоді; 
– допомагає виявленню творчих нахилів, розкриттю здібностей дітей та підлітків, сприяє участі учнів у суспільно-корисній, волонтерській діяльності; 
– проводить просвітницьку роботу з батьками або особами, що їх замінюють (індивідуальні бесіди, виступи на батьківських зборах); 
– є посередником між школою, сім’єю, державними установами по захисту прав дітей та громадськістю; бере участь в організації їх взаємодії з метою створення умов для нормального розвитку дітей і підлітків. 

Для учнів: 
У яких випадках звертатися до соціального педагога? 
якщо у Твоїй родині є проблеми, які Тебе постійно турбують, заважають нормально вчитися та відчувати себе щасливим; 
якщо хтось примушує Тебе до вчинків, що суперечать нормам моралі, пригнічують Твою гідність, а Ти не знаєш як себе поводити у такій ситуації; 
якщо Ти відчуваєш, що Тобі потрібна допомога лікаря або юриста, проте не наважуєшся звертатися до батьків; 
і просто коли Тобі здається, що всі інші відвернулися від Тебе і ніхто тебе вже не зрозуміє…
    
Напрямки роботи соціального педагога в школі
– психологічна підготовка до навчання у школі; 
– адаптація дітей до умов перебування у навчально-виховному закладі; 
– організація роботи з “важкими” дітьми; 
– професійне самовизначення старшокласників; 
– організація роботи з обдарованими дітьми та дітьми з творчими здібностями; 
– сприяння психологічному здоров’ю дітей, підлітків, батьків та педагогів 
– попередження суїцидальної поведінки дітей та підлітків, насильницьких дій у родині та навчально виховному закладі; 
– організація роботи з дітьми пільгового контингенту; 
– методична робота. 
Види роботи соціального педагога в школі: 
– діагностична робота; 
– прогностична робота; 
– консультаційна робота; 
-соціально-перетворювальна робота; 
-профілактична (просвітницька) робота; 
– навчальна діяльність; 
– організаційно-методична робота; 
– зв’язки з громодськістю.

ПАМ’ЯТКА
для ознайомлений БАТЬКІВ З ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ
ПРО УТРИМАННЯ, ВИХОВАННЯ ТА НАВЧАННЯ НЕПОВНОЛІТНІХ
КОНСТИТУЦІЯ УКРАЇНИ

ст.52 Будь-яке насильство над дитиною та її експлуатація переслідується за законом.
ст.53 Кожна дитина має право на освіту. Повна загальна середня освіта є обов’язковою.
Сімейний кодекс України
ст.141 Рівність прав та обов’язків батьків відносно дитини
ч. 1, 2. Мати, батько мають рівні права та обов’язки відносно дитини, незалежности від того, чи перебували з молоду у шлюбі між: собою, розірвання шлюбу між: ними, проживання їх окремо від дитини НЕ впливає на ОБСЯГИ їхніх прав і не звільняє від обов’язків відносно дитини.
ст.155 Здійснення батьківськіх прав та виконання батьківських обов’язків
Ухилення батьків від виконання батьківських обов’язків є підставою для Покладення на них відповідальності, встановленої законом.
ст.150 Обов’язки батьків відносно виховання та розвитку дитини
ч.1-7 Батьки мають право і зобов’язання виховувати своих дітей, піклуватися про їх здоров’я, фізичний, духовний і моральний розвиток, навчання. Батьківські права не можуть здійснюватися в суперечності з інтересами дітей.
ст.164 Підстави позбавлення батьківських прав
ч.1. Мати, батько можуть бути позбавлені судом батьківськіх прав, якщо вони:
не забрали дитину з ПОЛОГОВОГО БУДИНКУ або з інших закладів охорони здоров’я без поважної причини протягом шести місяців НЕ виявляв відносно неї батьківського піклування;
ухиляються від виконання своїх обов’язків по виховання дитини;
Жорстоко поводять з дитиною;
є хронічними алкоголіками або наркоманами;
вдаються до будь-яких відів ЕКСПЛУАТАЦІЇ дитини, примушують її до жебракування та бродяжніцтва;
6. засуджені за Вчинення Умисного злочину відносно дитини.
ст.166 Правові Наслідки позбавлення батьківськіх прав.
ст.47 Відповідальність за Порушення законодавства про загальну середню освіту
ч.3. Злісне Ухилення батьків від виконання обов’язків відносно здобуття їх неповнолітніми дітьми повної загальної середньої освіти может бути підставою для позбавлення їх батьківських прав.
Адміністративна ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ
ст.184. ч. 1. систематичність Ухилення від виконання обов’язків относительно забезпечення необхідніх умів життя, навчання та виховання неповнолітніх дітей.
ст.184. ч.2. Передбача відповідальність за ті ж Дії, Які вчінені повторно течение року после накладання адміністративного стягненого за ч.1 цієї статті.
ч.3. За Вчинення неповнолітньому у віці від 14 до 16 років правопорушення, Пожалуйста предполагает відповідальність согласно з Кодексом про Адміністративні правопорушення.
Кримінальна ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ
ст.22. Вік, з якого может наставати кримінальна відповідальність
ч.1. Крімінальній відповідальності підлягають особи, яким до вчинення злочина виповнилося шістнадцять років.
ч.2. Особи, что вчинили злочин у віці від чотирнадцяти до шістнадцяти років, підлягають крімінальній відповідальності лишь за умисне вбивство (ст.115-117), посягання на життя державного чи громадського діяча, працівника правоохороних органів, члена громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону або військовослужбовця, судді, народного засідателя чи присяжного у зв’язку з їх діяльністю, пов’язаною із здійсненням правосуддя, захисника чи представника особи у зв’язку з діяльністю, пов’язаною з надання правової допомоги, представника іноземної держави (ст. 112, 348, 400, 443), умисне тяжке тілесне пошкодження (ст. 121, частина третя ст. 345 346, 350, 377, 398), умисне середньої тяжкості тілесне пошкодження (ст. 122, частина друга ст. 345 346, 350, 377, 398 ), диверсію (ст.113), бандитизм (ст.257), терористичний акт (ст.258), захоплення заручників (ст. 147 и 349), згвалтування (ст.152), крадіжку (ст.185, частина перша ст 262, 308)., грабіж :. (. ст 186, 262, 308), розбій (ст 187, частина третя ст.262 , 308), умисне знищення або пошкодження майна (частина друга ст. 194, 347, 352, 378), пошкодження шляхів сполучення і транспортних ЗАСОБІВ (ст. 277), захоплення залізничного рухомого складу чи повітряного (ст.278), незаконне заволодіння транспортним засобом (ст. 289), хуліганство (ст.296).
ст.166 Злісне Невиконання обов’язків по догляду за дитиною або за особою, відносно якої встановлена опіка чи піклування
Злісне невиконання батьками, опікунами чи піклувальниками встановленого законом обов’язку по догляду за дитиною або за особою, відносно якої встановлена опіка чи піклування, що спричинило тяжкі наслідки, карається позбавленням волі від двох до п’яти років.
ст.304 Втягнення неповнолітніх у злочинну діяльність
Втягнення неповнолітніх у злочинну діяльність, у пияцтво, у заняття жебрацтвом, азартними іграми – карається позбавленням волі до п’яти років.

Цікаве оповідання

Колись один чоловік йшов берегом моря. Він помітив, що вночі море викинуло на берег величезну кількість морських равликів і зірок. Радісно, насолоджуючись вранішнім сонцем, чоловік міряв кілометр за кілометром піском.

Десь далеко він побачив, що хтось танцює на пляжі. Здивований тим, що хтось радіє життю таким дивним способом, він підійшов ближче.

Коли він наблизився, стало зрозумілим, що фігурка не танцює, а старанно повторює якийсь рух. Підійшовши ще ближче до маленької фігурки, чоловік побачив, що це дитина. Маленька дівчинка старанно збирала на березі морських зірок і кидала їх в море. Від здивування чоловік зупинився на мить, а потім запитав: „Для чого ти кидаєш в море морських зірок?” „ Якщо я залишу їх на березі, – відповіла дівчинка, – сонце висушить їх і вони помруть. Я кидаю їх в море тому, що хочу, щоб вони жили”.

Чоловік задумався, вражений словами дівчинки, але потім, згадавши скільки кілометрів морського узбережжя він пройшов, сказав: „Так їх, цих зірок, тут на березі мілліарди! Що ти можеш змінити?”

Дівчинка на мить задумалась над словами чоловіка, а потім повільно нахилилась, підняла ще одну зірку і кинула її в море.

Потім повернулась до людини, посміхнулась: „Можливо, ви і праві, – сказала вона, – але саме для цієї зірочки я змінила життя”.

Змінимо життя на краще разом